M'n VW T-Roc 1.5 DSG Sport 2021

fanSkoda-VW

Donateur
Zo, naar dit deel van het forum netjes (?) verhuisd, waar ik verhaal zal doen en vragen stellen over deze aanwinst, de gele rakker.

Ik heb alles on-line werkend gekregen, ook de navigatie( model Discover Media) en die werkt na het lezen van de handleiding (hand-LIJD-ing?) ook. zelfs via de spraakbesturing.
En de softwareversie, daarover een 1e vraagje.

Waar vind ik in het systeem het versienummer van de nav-software? Ik ben gaan zoeken in de unit als ook in digi-handleiding, maar nog niets kunnen vinden. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.
Wel ergens gelezen dat deze software zichzelf OTA zou bijwerken voor wat betreft de veel gereden route. Maar die ken ik meestal al wel.

Waar kan ik dus behalve het versienummer van de nav-software ook de hardware versie van de Multimedia unit vinden?
Of krijg je meteen de recente versie als je de software via het afstaan van een zakje Euro's on line hebt geactiveerd?
In m'n Scala wist ik dat wel, maar ben nu even de weg kwijt. Zie je wel, navigatieprobleempje LOL :sterretjes: . O ja, het werkt dus niet met een SD-kaartje.

Alvast bedankt, grtssssssssssss
Multmed unit.jpg
 

hemi24

Forumguru
20.3 betekent niets meer of minder dan navigatiekaarten van 2020, Maart…
Aangezien de OTA momenteel op 23.8 draait, is dit behoorlijk oud te noemen!
Via de site kun je de offline versie downloaden, welke tot voorkort de 22.11 was, zoals je zelf ook hebt gevonden…
 

Rallye

Forumguru
Je kunt even in mijn topic (zie handtekening) kijken voor hoe WE Connect werkt. Spoiler: je krijgt alleen OTA-kaartupdates als je een abonnement neemt. De updates lopen dan ook over de e-sim, buiten eventueel gekochte MB's om. Aankopen van MB's is dus voor de kaarten niet nodig, een abonnement wel.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Rallye of @hemi24 Nog even jullie hulp aub.

Ik heb de recentere navigatiebestanden binnengehaald en uitgepakt op een USB-C stick.
Alles volgens de handleiding Discover_Media_Gen.3_November_2020. So far so good.

Installing the map material
• Insert the USB-C Stick into the USB-C port on your vehicle. <<< Maakt het nog uit welke USB-C poort?
• Turn on the ignition
• The update starts automatically and takes place in the background.

Betekent dat dat je géén enkele melding te zien krijgt? Dus op blind vertrouwen?
Hoe lang duurt het inladen in het systeem, heb je daar een idee van?
Alvast dank voor jullie tips.

grtssss

en @Rallye Inderdaad even bij je topic gekeken en ook daar info vandaan gehaald. Dank.
Mooie auto trouwens, top! Zo rijden wij beiden nu in VW, tja. Effe anders, zullen we maar zeggen.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Inderdaad. Jij gefeliciteerd met de T-Roc!

Ik heb deze updates nooit met de USB gedaan (ik denk dat er geen verschil is tussen beide USB-C‘s trouwens) omdat ik meteen een abonnement heb afgesloten.
 

hemi24

Forumguru
Ik zou als eerste de usb poort proberen die het dichtst bij de bestuurder zit, maar grote kans dat beide werken…
Ik verwacht dat de update vrij geruisloos gaat, net als de OTA update.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Helaas... Het lukt me niet.
Om hier niet het hele verhaal weer neer te zetten verwijs ik naar de betreffende VW Forum pagina waar ik vanzelfsprekend ook op bezig ben. Er staan ook screendumps bij ter verduidelijking.


Ook hier alvast veel dank voor de hulp.

grtss.

p.s.
Eh... mag ik hier wel naar dat forum verwijzen?
 

Rallye

Forumguru
Wat bedoel je met de vraag naar een wachtwoord?

Kun je de update ook ergens uitlokken, in plaats van dat hij automatisch (niet) gaat?
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Rallye je bedoelt OTA bijwerken? Misschien zou dat kunnen maar ik ben dat nergens tegengekomen. Ook niet op de VAG-shop waar dat mss tegen betaling zou kunnen kopen. Net als bij Skoda.
Maar ik zal wel een berichtje naar de shop sturen met die vraag.

Ik zag in het scherm wel iets wat daarop wees de installatie starten. Maar zonder suc6, wss ook omdat de bestanden in dat scherm niet te zien waren. De stick met bestanden lijkt niet herkend te worden

Grts....
 

Rallye

Forumguru
Dat laatste bedoelde ik. Een knop met “start update”. Is er dus niet.

OTA kan alleen als je een abonnement neemt voor We connect. MB’s kopen hoeft dan niet.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Rallye Ik heb idd We Connect Plus geactiveerd, alsook de Navigatie.
Pff, wat doen ze daar weer moeilijk.
Ik heb de vraag ook uitgezet bij de klantenservice. Even afwachten.
Wss zou een USB stick max 64 Gb mogen zijn.

grtssssss
 

hemi24

Forumguru
Voor de OTA updates moet je wel als hoofdgebruiker aangemeld zijn op het systeem in de wagen.
En ik dacht dat je dan ook gewoon in de zichtbare/online modus moest zijn.
Wellicht dat ‘m daar de kneep ligt?
 
Bovenaan Onderaan