M'n VW T-Roc 1.5 DSG Sport 2021

hemi24

Forumguru
Grote vraag is nu dus of het wereldbolletje ondertussen al wit is, of dat deze nog steeds grijs is..?

Als dit wel het geval is rustig gaan rondtuffen met de navigatie actief, dan volgt de update vanzelf…
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ook al las ik mij suf bij buitenlandse VW of Skoda fora en anderen, ik ben nog niet veel wijzer geworden.

Soms werkt het:

post #15

Zojuist opnieuw een download van het navigatie package 2022/2023 gedaan en..... jawel hoor
bestand MIB31_EU.ROOT staat er nu wel bij.

www.motor-talk.de/forum/update-discover-media-mib-gen-3-t6947743.html?page=7 (google vertaling):

Het werkte echt. Tar-bestand uitgepakt op USB-stick en geplaatst. Ga vervolgens naar Systeeminformatie -> Software bijwerken en laat het contact een tijdje aanstaan. Er kwam geen reactie van de MIB.

En soms ook niet:

Als je pech hebt, werkt het offline updaten van de kaarten via een USB-stick niet. Het hangt onder meer ook af van de MIB3-firmware. Er waren fabrieksversies die het kaartmateriaal slechts één keer OTA konden bijwerken en daarna niet meer. Gekoppeld aan de onmogelijkheid van offline updates.

Wordt vervolgd :-)
grtsssssssssssss
 

fanSkoda-VW

Donateur
@hemi24 Dat is hartstikke wit.
Er moet wel verbinding zijn anders zou ik geen terugmeldingen ontvangen dat ik met mijn vingers aan het systeem zit. Zie post 38.

grtssss
 

fanSkoda-VW

Donateur
@hemi24 Skoda versus VW... Ik ben idd tegen wat meer verschillen aangelopen dan ik in mijn simpelheid verwachtte.
Skoda is ontegenzeggelijk veel slimmer met opbergvakjes en dat soort zaken. Dat mis ik soms (vaak).
Ook de MIB3 software reageert soms anders, is dat iets andere software dan bij Skoda? Niet compatibel?
Als de navigatie op het scherm is is er niets te zien van naar welk radiostation luister je.
Oké, dat kan weer wel in het andere display maar dan mis ik daar weer wat anders.
Ook kan ik niet de rijmodus vastzetten, lijkt het. Ik rij op enkele uitzondering na altijd in ECO. Ik ga nog wel eens naar Antera.

Kortom, het is ontegenzeggelijk familie, maar geen broer of zus, eerder een neef of oom (tante?) ;)

Voor de Scala keek ik ook naar de 1,5 DSG motor, maar gelukkig voor de 1 liter DSG gekozen.
De verkoper zei toen dat het verbruik niet veel zou afwijken omdat op de grote weg soms 2 cilinders uitgeschakeld zouden worden. Dat klopt, maar is zeldzaam.
1:20 wat ik met de Scala makkelijk kon halen is met de 1,5 niet mogelijk. Nu is het een import, misschien is de motor al gekieteld?
Misschien moet ik daar maar eens naar laten kijken? 150 pk is voor mij veel meer dan genoeg, ik was zeer tevreden met de 115pk.
Want ik was ook al gelukkig met de Fabia 1 combi automaat met 75 pk die mij overal moeiteloos naar toe bracht.

Wordt vervolgd, maar alvast iedereen bedankt voor de inbreng. Me happy :jaja: :love:

grtsss
 

Rallye

Forumguru
In mijn digitale scherm heb ik de radio in één ruimte staan en de olie- en koelvloeistoftemperatuur in de andere. Werkt prima. Het blokje in de navigatie (dat mijn MIB2 in de Octavia wel had) heb ik niet gemist - dankzij jou bedenkt ik pas dat die er toen was……

Auto gaat inderdaad altijd terug naar de standaardmodus - of mogelijk ook naar Individual. Je zou in Individual ook alles op Eco kunnen zetten. Ik heb daar alles op Sport behalve dempers en geluid. Ik lees echter berichten over de Golf dat hij ook daar (sonms?)naar standaard gaat, maar het niet meldt. Even toggelen zou dan de Individual weer activeren.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Okki Even 2 plaatjes van hoe het er in de T-Roc uit ziet.
Ik heb nu in de linkerklok het verbruik staan.
En in het midden kan de navigatie zichtbaar zijn, dan is het multimediascherm leeg en bruikbaar v d radio.

Vanmiddag de Duitse zenders er in gezet en daarna nogmaals geprobeerd of er wat ingesteld kon worden in het dashboard. Tot mijn verbijstering verscheen nu wél het symbool voor de radio in de rechter klok. Dus i.p.v. de actieradius. Weer een probleem (!) opgelost. lol.
Dus de oude oute staat hieronder.

In alle auto's met een automaat vind ik de toerenteller eigenlijk overbodig.

VW 22.jpg VW 28.jpg
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
In alle auto's met een automaat vind ik de toerenteller eigenlijk overbodig
Toch ben ik er blij mee, zeker als er een aanhanger met enig gewicht achter hangt. De DSG heeft nog wel eens de neiging om wat vroeg op te schakelen, dat zou me zonder toerenteller wellicht niet opvallen (motor is erg stil). Dit kan ik nu wel in de gaten houden en zonodig corrigeren in Manual.
 

Okki

Donateur
@fanSkoda

Als het goed is kan je gegevens binnen de toerenteller en snelheidsmeter aanpassen.
Je kan dan kiezen wat je wil laten zien. Bij mij dus ook radiozender links of rechts, maar ook in het midden. Daarbij kan ik mijn hoofdscherm in het midden van de auto ook in 3‐en delen. Dan zie ik daar stukje navigatie, radiozender en telefooncontacten.
Screenshot_20230912_230810_Chrome.jpg
Verder, als ik het digitale dashboard wijzig in NIET de 2 ronde klokken, dan kan ik kiezen om de extra gegevens (die normaal in de snelheidsmeter en toerenteller zichtbaar zijn) uit te zetten, dan heb ik de navigatie over de volle breedte in in klokkenwinkel. Alleen jammer daarbij is dat daarmdan niet de maximale snelheid (borden) wordt weergegeven. Dat laat hij alleen in de volledige navigatie in het hoofdscherm zien.

Resumé Overflakkee: radio gegevens kan ik dus op 4 verschillende plekken laten zien, al dan niet in combinatie met navigatie en andere gegevens.

a5f2fe09-7e4f-4910-b831-4b98676d576d.jpg
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
@Okki Wow, mooie auto heb je! Baas boven baas.
Zoals je op de plaatjes kan zien heb ik een andere unit (MIB 3, Multimedia model 'Discover Media' (20,3 cm), jij hebt de Discover Media , Discover Pro of mss zelfs de Discover Premium?
En dan kan er zomaar verschil zijn in de mogelijkheden van weergave op het andere scherm.
Ik zie namelijk ook verschillen tussen de Skoda Scala en de VW T-Roc. en alles is wel familie van elkaar, maar broer en zus? Misschien als een samengesteld gezin eerder. :yeehaa:

grtsss
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
Een laatste update.....
De software van het systeem is eerst bijgewerkt, van 0270 naar 0324
Met nog een heleboel andere kleinigheden.
Ook de Media-Codec is bijgewerkt, en tenslotte de navigatie van 20-3 naar 22.12 via de USB,
Werkt allemaal even soepeler en prettiger.
Tijdens het terugrijden kwamen nog OTA updates binnen.

Met grote dank aan Rainesh.

grtsss en allen dank voor het meedenken.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Beste mensen, tja, krijg ik wéér een domme (?) gedachte.
Bij m'n Scala (Amundsen, hardware H12, softw. 0278) zie ik dat de kaartenversie 23.9 is.
Dus dat werkt via OTA vlekkeloos, en de software v d Scala wordt binnenkort nog bijgewerkt.

In mijn VW is de nav. # versie 22.12, dus vreemd genoeg binnen het VAG concern
duidelijk ouder. Verschil moet er zijn, maar kan ik ook die softwareversie van de
Skoda (hardware H22, softw. 0324) in m'n VW laden?

Ik kan met het VIN de software van de Skoda binnenhalen, echter die verwijst nog naar een SD card. En dat heb ik niet, het kan uitsluitend via USB bijgewerkt worden.

Dank voor alle wijze tips & kennis.

grtsssss
 

fanSkoda-VW

Donateur
@hemi24 klopt, is idd de handmatige versie.
Bizar dat OTA dan wel bijgewerkt is.
Het wereldbolletje is wit, dus online. De online diensten zijn gekocht en, neem ik aan, geactiveerd. Want de nav werkt. Zal eens navragen bij de shop.

Grtsss
 

Rallye

Forumguru
Het zijn wel twee stappen volgens mij:
- je hebt de navigatie geactiveerd en dus die doet het (maar moet handmatig wordte geüpdatet); en
- je hebt het abonnement voor online diensten geactiveerd (zodat de update OTA gaat).

De eerste stap heb ik op mijn Golf niet hoeven doen, en de tweede heb ik meteen gedaan. Ik weet dus niet hoe het zonder abonnement op online diensten werkt.
 
Bovenaan Onderaan