M'n VW T-Roc 1.5 DSG Sport 2021

fanSkoda-VW

Donateur
@Rallye de genoemde stappen zijn gedaan:

-ik heb de navigatie geactiveerd en dus die doet het en is handmatig geüpdatet door Rainesh
-ik heb het abonnement voor online diensten geactiveerd (zodat de update OTA zou moeten gaan).

En toch geen OTA updates tot nu toe. Dus navragen bij de shop.

grtsssssss
 

fanSkoda-VW

Donateur
Aan allen!!! Vreugde alom. Yeah Yeah Yeah.... :thumbsup::sterretjes:
Ik had de auto aan mijn dochter uitgeleend die er 'even' mee naar Disneyland én weer terug gereden is.
O ja, ze vindt het een heerlijke reisauto.

Maar wat belangrijker is, vandaag kreeg ik de auto terug en raadt eens?
De meest recente navigatiekaarten zijn OTA binnen gekomen.
Mss komt het door dat er 1.000 km waarvan een groot deel in het buitenland mee is gereden?

Nou ja, voor alle zekerheid: Ik had wel een mail gestuurd naar de VW Cliëntenservice (ahum) en of dat geholpen heeft, dat is mij niet bekend. Maar de vorige keer gebeurde ook iets dergelijks.

Vreugdevolle groeten :yeah:
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
Vervolg navigatie updates
Vandaag 11-10-2023 werd ik gebeld door de VW klantenservice n.a.v. mijn opmerkingen c.q. klachten.
Kort en goed: er werd serieus naar mij geluisterd.
Ik heb ze verteld dat updaten via de USB-C stick niet werkt , alsook dat de kaartversie verouderd is.

De kaartversie wordt verzorgt door hun leverancier, Here. Zij krijgen een berichtje.
Dat het updaten niet werkt (zie de vele opmerkingen hierover her en der op het VW forum) wordt ook doorgegeven aan de softwareafdeling.

Tevens krijg ik nog te horen hoe OTA updates werken bij (nieuwe) aanmeldingen, hoe lang het duurt voordat de server doorheeft dat jouw auto misschien updates nodig heeft.

IK weet niet hoe het nu bij Skoda werkt, maar in de VW app kan je nu te zien krijgen dat de je online kunt registreren en dan meer functies krijgt.
Op dit moment is dat een bug want het registreren werkt nog niet.
Aanmelden bij de dealer die je dan "in de pc stopt" , legitimatie mee nemen (functie gelijk aan Skoda).

Ik hoop jullie hiermede te helpen. Zo mogelijk volgt meer nieuws.
(vraag ik mij nu pas af: is een een Navigatie werking/update deel specifiek voor bovenstaande? Of moet dat per model?)

grtsssssss
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Zoals ook elders opgemerkt kan het autoriseren voor de functie ”Openen en sluiten” ook via internet. Ik kreeg een hele tijd geen verbinding met de identificatieservice, maar opeens wel. Zie het topic over mijn Golf (handtekening).
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Rallye via internet lukte mij niet. Na het doorlopen van alle stappen vertelde de lummel dat ik mijn naam niet had ingevuld. En verbrak de verbinding.
Ik heb nergens ook maar iets gezien waar ik mijn naam kon invullen.
Buiten dat als dat zo zou zijn en dus verplicht is zou je niet verder moeten kunnen gaan, toch?

En verder schijn ik toch naar een dealer te moeten gaan om door te geven dat er een verschil is in de Eco melding.
Ik rij Eco, staat correct in multimediascherm én in dashboard.
Na stop en herstart staat in multischerm nog steeds Eco.
Maar in dashboard staat Normaal.
En da's niet correct, toch?

Grtsss
 

Rallye

Forumguru
Ik bedoeld eigenlijk via de We Connect app, of evt. de Volkswagen app (de We Connect app stopt per 8 november). Als je op de vergrendelknop drukt verschijnt (als ik het goed onthouden heb) een scherm waarmee je de identificatie kunt initiëren.

De Golf schijnt bij sommigen standaard naar Comfort te gaan, ook als geeft het systeem dan Sport aan als dat bij het uitschakelen van de motor was ingesteld.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Rallye ik krijg bij het opstarten van de VW app ongevraagd en onmiddellijk de window om mij te registreren. VW lijkt bezig te zijn met het verder ontwikkelen v d app zei de klantenservice van VW.
 

Rallye

Forumguru
@fanSkoda-VW Beide starten bij mij prima op. Ik begrijp niet wat je met registreren bedoelt. Je hebt toch gebruikers aangemaakt en jezelf hoofdgebruiker gemaakt? Dan kun je toch met die gegevens inloggen?

@hemi24 ? Is VW Connect weer een andere app?
 

fanSkoda-VW

Donateur
1 op 20!!! Yes, het is mij gelukt (temp = 8,5 gr). In de ECO stand en op de boordcomputer, vanzelfsprekend.
Eerst als taxi gefungeerd en wat boodschappen in de stad gedaan fysio, huis, fysio, apotheek, Lidl, schoenmaker, huis.
Steeds stop en start, en korte tijd met stationaire motor gewacht.
En dan na een pauze naar de snelweg gereden en zo'n 180 km gekacheld in het steeds drukker wordend verkeer naarmate ik meer in het westen des lands kwam. Stoel- en stuurverwarming ook nog aan. Met ACC op 103, soms even naar ca. 110 of zo om in te halen.

Vraagje: bij deze 1.5 motor met DSG is het normaal dat de de 7e versnelling pas boven de 80 km/h inschakelt?
Bij m'n Scala met 1.0 was dat veel en veel eerder.
Eh... deze import miss gekieteld?
Graag jullie mening. Want met 150 pk in standje ECO zou je bij b.v. 70 als meer dan voldoende power hebben, toch?

bij voorbaat dank en grtsssssssssssssssss

1 op20 b.jpg het al eerder gemelde foutje in het display: ECO is ingeschakeld en NIET Normaal/Drive!
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Vraagje: bij deze 1.5 motor met DSG is het normaal dat de de 7e versnelling pas boven de 80 km/h inschakelt?
Het al dan niet "pakken" van de 7e versnelling wordt ook beïnvloed door de cruisecontrol, is me bij mijn 1.0TSI opgevallen. Met ingeschakelde CC schakelt hij onder dezelfde omstandigheden (vlakke weg, tegen de 80) wel op, met voetmatig gasgeven blijft hij in de 6e hangen.
 
Bovenaan Onderaan