Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

Alpha

Donateur
Gisteren toevallig mijn dealer gebeld. Auto moet in juli voor de Travel Assist fix en ze zouden dan ook meteen 1898 installeren. Dus ik vraag meteen kun je 1941 niet meteen erop zetten?

Nou meneer dat hangt af van uw problemem. De problemen die u heeft omschreven worden opgelost met 1898. Dus ik zeg: prima maar die lost het reboot probleem niet op. Dus zet maar 1941 erop.

Nou meneer ik zal de monteur dit laten uitzoeken en hem laten beslissen welke versie het beste is voor uw problemen...

Dus ik snap wel dat mensen nu zelf aan de slag gaan met USB-Sticks...
 

Okkie73

Senior Member
Gewoon eisen. 1941 lost het reboot probleem op, en als dat jouw probleem is moet je die hebben.
 

True

Lid
Valt nog mee, ik kwam op donderdag 8 juni bij de dealer en de eerst mogelijke datum voor het analyseren en repareren van de tweede sleutel én updaten is 21 juli. Kan ik zes weken tegen de melding "u bent geen hoofdbestuurder" en de SOS/TA/reboots aankijken. Ik heb 'm van een collega overgenomen die klaarblijkelijk wat minder met auto's heeft dan ik.
 

True

Lid
Hoofdgebruiker? Waarom is daar een update voor nodig?
Niet, dat komt doordat de tweede sleutel defect is en die nodig is voor het instellen van de hoofdgebruiker.
Ik doelde hier meer op de geweldige oplostijd die de dealer nodig heeft voor het inplannen van een dagdeel werk.
 

Tees

Donateur
Troost je, het is in de hele garagebranche nu kommer en kwel. Wachttijden van 6 weken voor relatief kleine handelingen zijn op dit moment de standaard. En dat geldt trouwens voor veel sectoren, krapte op de arbeidsmarkt hè. Al vraag ik me nog steeds af waar al die arbeidskrachten gebleven zijn...:pieker:
 

Antera

Donateur
Mark (@Antera), als ik jouw afbeelding bekijk zie ik een virtual cockpit waarbij de klokken (gedeeltelijk) transparant zijn. Ik heb al ergens gelezen dat iemand dat ook had sporadisch, maar diegene had niets aangepast en werd het omschreven als een (gewenste) bug. Is dat ook bij de auto uit jouw afbeelding of heb jij dit voor deze persoon zo aangepast? Ziet er namelijk wel mooi uit!

Dit is teller software afhankelijk ;)
 

EdK

Forumguru
Al vraag ik me nog steeds af waar al die arbeidskrachten gebleven zijn...
Ach dat is niet zo moeilijk hoor !
Als er geen jonge aanwas is omdat die geen vuile handen willen krijgen en de oude garde is sterk aan het vergrijzen dan gaat het erg snel hoor dat je handen te kort hebt.
Als ik alleen al op mijn afdeling kijk, we zijn met 6 man en allen over de 50 en 2 over de 60.
En er dus werkelijk geen jeugd wil instappen ondanks dat ze al beginnen met meer dan het jeugdloon / minimum.....
Tsja tell me what to do !!
 

Tees

Donateur
:ot: Maar Ed, ik hoor geen enkele beroepsgroep waar t niet voor geldt! Wij vissen in de WO-vijver, maar daar is t ook moeilijk. Ergens moeten ze toch gebleven zijn...:pieker:
 

EdK

Forumguru
Vergrijzing !!
We moeten wel tot 67 en nog wat maanden door !
Maar in mijn vakgebied ( zware beroepen ) kunnen we nu al met 64.
Maar heb nu bv 2 surinaamse collega die de 60 nog moeten worden en die hebben uit laten rekenen wat ze maandelijks krijgen als ze nu stoppen.
Wel beide stoppen eind van jaar en gaan weer in SU wonen en leven dan van hun uitkering die ze ontvangen.
En ja zegt één van de collega, als ik even krap kom te zitten dan neem ik wel een klusje zwart aan....
Dit jaar zijn er tot december gerekend dan 6 man gestopt, ( van de buitendienst ) en momenteel is de vervanging 2 man.
En daar moeten we dan nog van hopen dat ze blijven of dat ze redelijk goed genoeg zijn dat we er wat aan hebben......
 

Okkie73

Senior Member
Hier na 2 weken 1941 nog geen enkele reboot of andere storingsmelding gehad (zoals travel assist etc). Keep fingers crossed
 

Mies75

Forumguru
Als er iemand is die mij aan een linkje kan helpen om de 1941 software te downloaden hoor ik het graag !
 

True

Lid
Hier na 2 weken 1941 nog geen enkele reboot of andere storingsmelding gehad (zoals travel assist etc). Keep fingers crossed
Hier nog steeds wel, maar het lijkt eerder gepast en met reden dan een softwarematige storing. Tevens is de frequente beduidend minder. Bijv. nemen van een drempel (niet altijd): TA melding die vrijwel direct weg is; vuile ruit. Kan het nog niet helemaal plaatsen waar het vandaan moet komen, maar de frequentie is nu acceptabel, toch nog steeds wel een dealerafspraak waard overigens.
 
Een vraag. Op dit ogenblik zit ik in Zuid Frankrijk en sinds mijn Skoda in de warmte is terecht gekomen reset het infotainment systeem zich 5 keer waarna het op zwart gaat. Door de aan/uit knop 10-15 seconden ingedrukt te houden kan ik er voor zorgen dat de boel reset en ik in een nieuwe cyclus van 5 resets terecht kom. Hierdoor kan ik in ieder geval nog even snel de airco bedienen.

Ik heb software 1896 en begrijp dat ik moet updaten. Maar, weet iemand al waardoor dat dit getriggerd word? Dat ik bijvoorbeeld iets uit moet zetten in de settings zodat ik nog een beetje thuis kan komen straks.

Updaten naar 1941 zou ik wel willen maar ik heb hier geen pc tot mijn beschikking om software op een usb stick te zetten. Daarnaast zit de auto nog in zijn garantie dus wil ik dat liever aan de dealer overlaten.

Iemand een idee? Ik hoor het graag.
 
Bovenaan Onderaan