Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

Mies75

Forumguru
Mijn collega heeft zijn octavia laten voorzien van de 1941 sw maar het heeft helaas niets geholpen.

Hij kwam van een 1900 sw met hw61

De mijne heb ik nog niet kunnen testen maar ik heb sws een andere hw versie nml 58 en kwam van sw versie 1896
 

Antera

Donateur
@Windvlaag dan is er iets echt mis als hij 5x rebooten en dan zwart word. Updaten word ook lastig als je geen scherm hebt je moet het namelijk via het systemen updaten.

Je kan je telefoon afkoppelen of andere zaken die gekoppeld zijn aan de USB poort. Maar als dat niet is dan vrees ik dat je toch echt langs de dealer zal moeten en is de hardware ergens corrupt
 

EdK

Forumguru
Misschien resetten naar fabrieks instellingen zodra je daar bij kunt komen....
En is die dan stabiel dan zo vlug mogelijk updaten

Maar vermoed zo dat je de terugreis gaat navigeren op je smart phone....:troost:
 
Een vraag. Op dit ogenblik zit ik in Zuid Frankrijk en sinds mijn Skoda in de warmte is terecht gekomen reset het infotainment systeem zich 5 keer waarna het op zwart gaat. Door de aan/uit knop 10-15 seconden ingedrukt te houden kan ik er voor zorgen dat de boel reset en ik in een nieuwe cyclus van 5 resets terecht kom. Hierdoor kan ik in ieder geval nog even snel de airco bedienen.

Ik heb software 1896 en begrijp dat ik moet updaten. Maar, weet iemand al waardoor dat dit getriggerd word? Dat ik bijvoorbeeld iets uit moet zetten in de settings zodat ik nog een beetje thuis kan komen straks.

Updaten naar 1941 zou ik wel willen maar ik heb hier geen pc tot mijn beschikking om software op een usb stick te zetten. Daarnaast zit de auto nog in zijn garantie dus wil ik dat liever aan de dealer overlaten.

Iemand een idee? Ik hoor het graag.
Ik ben net terug uit spanje, octavia 4, als 2 jaar sw gezeik, maar ja is lease car, en collega’s accepteren alles. Maar mijn sw deed het prima, heel af en toe een reboot van de infotainment. we rijden 100 km voor bordeaux, eind juni, 5 x herstart, alles zwart error in 112 module, geen parkeerassistent, zoek een dealer etc
idd on/off 30 sec voor opstarten om even snel airco aan te passen, daarna weer 5 resets en zwart.
mooi kl…
maar goed op de terugweg, ongeveer op dezelfde hoogte dat het op zwart ging wilde ik de airco aanpassen. En wat denk je? Geen resets meer. Contact uit en aan, ook de 112 module error en alle anderen weg. Werkt sindsdien weer foutloos
had al wel van engelsen gehoord dat ze ook problemen kregen in frankrijk, zuid frankrijk.
zou je mij kunnen op de hoogte houden of jouw systeem het ook weer doet bij het terug rijden? En dat in het plafond de 112 module ipv rood streepje weer groen is?

heb maar een powerbank en telefoonhouder gekocht, want usb laadt ook niet voor (wel achterin). Had gelukkig sygic op telefoon.

succes
patrick
 

spikehome

Forumguru
Phoe als ik die verhalen allemaal lees heb ik nog geluk.
Nog nooit een reboot gehad. Alleen aantal keer dat drive-assist niet beschikbaar was, met de beurt in maart een update voor gekregen
Nu zelf naar 1941 gegaan maar nog steeds geen problemen ook geen meldingen.
Volgende week op vakantie dus hopelijk blijft dat zo.
 
Ik wilde dus vragen, nav mijn ervaringen met 5x herstart en errors en zwart scherm, er meer mensen met vergelijkbare problemen zijn, die in nederland minder of niet optreden (af en toe eens een herstart), maar zoals ik ervoer, en @Windvlaag , en ook een collega van mij, op vakantie in een land merken dat alles op zwart gaat (en bij mij tijdens terugrijden alles weer correct werkt).
bij mij en mijn collega ruwweg horizontale lijn door frankrijk, 100 km boven bordeaux.
ik moet woensdag met de lease maatschappij in gesprek, en nu alles weer goed lijkt, tja leg dat maar uit.
gelukkig overal filmpjes van en foto’s.

fijne avond, en ik zal morgen eens uitzoeken welke sw ik heb.
hoorde van mijn collega (van wie ook de remmen weigerden, en ook een maximaal toerental mocht draaien etc) dat heel veel dealers tegenstrijdig reageren over de software.
ik ben de OTA updates helemaal zat. Kan niet controleren of ze geinstallerd worden, welke versies, en kan ze schijnbaar ook niet tegenhouden.
dus ik had een tijd geleden geen errors meer volgens mij, OTA en yep weer rare dingen
 
Phoe als ik die verhalen allemaal lees heb ik nog geluk.
Nog nooit een reboot gehad. Alleen aantal keer dat drive-assist niet beschikbaar was, met de beurt in maart een update voor gekregen
Nu zelf naar 1941 gegaan maar nog steeds geen problemen ook geen meldingen.
Volgende week op vakantie dus hopelijk blijft dat zo.
Naar zuid Frankrijk?
 
Bij mij begon de ellende bij Aubenas en ja dat is ook op de zelfde hoogte Bordeaux als je een horizontale streep door Frankrijk trekt.

Ik zal eerst wel mijn telefoon ontkoppelen en daarna naar fabrieksinstellingen om te proberen.

Als mijn scherm na 5 keer rebooten zwart wordt dan geeft hij inderdaad ook errors op noodoproep systeem en zo.

En uiteraard zal ik het hier laten weten wanneer ik naar huis ga of dan het probleem op een gegeven moment uit zichzelf oplost.
 
@Windvlaag ik heb het zo gelaten. Denk in spanje wel 15x gestart ivm de airco, maar steeds na 5 x zwart scherm.
heb dus geen reset gedaan etc, haalt toch niks uit. Maar het is zeer frustrerend als opeens alles op zwart gaat, zeker als je de navigatie hard nodig hebt. Succes en laat je vakantie er niet door verpesten.
 
Kan het iets te maken hebben met een instelling als geo-fencing?
Geen idee, maar het beleetje ging bij mij rinkelen door mijn collega die dit in mei had, en nu het verhaal van @Windvlaag .
maar het is toch bizar dat op een bepaald punt alles weer prima werkt en er geen fout meer is. Zelfs geen herstart meer gehad. Ik heb sw 1896
 

olgolf

Nieuw lid
Hallo,
Ik lees deze vragen op het scherm dat zwart wordt tijdens het reizen. Dit is een bekend probleem dat ik had toen ik van Bretagne naar Spanje afdaalde. De Bayonne-dealer in Baskenland was er terdege van op de hoogte: als de optie "logo's radiozenders automatisch laden" is aangevinkt, probeert het systeem de logo's te downloaden van nieuwe radiozenders die ze onderweg tegenkomen. Als dit niet het geval is, wordt het eenmaal, tweemaal enz. opnieuw opgestart en stopt het uiteindelijk. Conclusie: ga naar de instellingen van het multimediasysteem en vink automatisch laden uit.

Olivier (sorry voor de Google-vertaling)
 
Hallo,
Ik lees deze vragen op het scherm dat zwart wordt tijdens het reizen. Dit is een bekend probleem dat ik had toen ik van Bretagne naar Spanje afdaalde. De Bayonne-dealer in Baskenland was er terdege van op de hoogte: als de optie "logo's radiozenders automatisch laden" is aangevinkt, probeert het systeem de logo's te downloaden van nieuwe radiozenders die ze onderweg tegenkomen. Als dit niet het geval is, wordt het eenmaal, tweemaal enz. opnieuw opgestart en stopt het uiteindelijk. Conclusie: ga naar de instellingen van het multimediasysteem en vink automatisch laden uit.

Olivier (sorry voor de Google-vertaling)
Dankje voor deze info. Jij had dan ook dat je eerors kreeg in de 112 module, dat de usb voorin niet meer werkten en bv de parkeerassistent in error ging? dan zou je dus tussen 1 van die 5 herstarts de logo download kunnen uitzetten en kijken of het probleem over is.
 
Bovenaan Onderaan