RS iV afstelling lampen

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dus dat bumperkleven van die motorrijder is wel door de vingers te zien?
Ja, je kunt ook even de rem aantikken, maar of hij/zij dat meer op prijs stelt?
 

Canon-Eye

Forumguru
OK dan, even iets meer context.

1) Om te beginnen was het al nattig weer: af en toe een spatje regen (vizier dicht dus, lijkt me zo), niet kletsnat maar wel vochtig wegdek, dus toch al wat spray. Voor mij sowieso reden genoeg om af en toe de voorruit even schoon te willen hebben, als de vuilstrepen van het intervalwissen me teveel werden. Die koplampsproeiers deden maar 1 op de 5 keer of zoiets mee. Aangezien ik niet had zitten turven hoevaak er al gesproeid was zonder koplampsproeibeurt betrof het dus feitelijk een toevalstreffer.

2) Een motorrijder die 4-5 kilometer aan een stuk door met ca. 80 km/u op een krappe meter bij het linkerachterlicht blijft hangen, daarbij dus het zicht in de linker buitenspiegel voor 90% blokkerend, is zelf zacht gezegd nogal gevaarlijk (en tevens strafbaar) bezig. Een zelfgekozen risico dus - en voor mij in elk geval géén reden om mijn voorruit niet schoon te wiswassen. Sterker: door de ruit niet voldoende te reinigen zou ik in beginsel zelfs strafbaar handelen.
 

dirkie996

Forumguru
Is natuurlijk wel 'n verschil als je heel toevallig, net op dat moment, uw ruitensproeiers gebruikte om uw ruit schoon te vegen, maar niet in gedachten van : " ik zal die motorrijder eens 'n lesje leren.
En termen zoals: "strafbaar" en " zelfgekozen risico" in uw uitleg, vind u dat ook niet 'n beetje te veel vinger wijzend ? We leven al in zo'n verzuurde maatschappij.
Ik , zelf motorrijder zijnde, zal in zo'n situatie, met m'n wagen zelfs 'n beetje naar rechts uitwijken, om die motorrijder te laten inhalen, waarbij die normaal gezien met z'n rechtervoet 'n seintje zal geven, als bedankje. Dan heb je direct weer volop zicht in uw linkerspiegel :thumbsup:
 

EdK

Forumguru
dat bumperkleven van die motorrijder is wel door de vingers te zien?
Praat ik dat ergens goed dan ??

Ja Canon Eye je kunt een heel verder betoog voeren voor je actie , maar je actie valt niet goed te praten
Blijft een gevaarlijke situatie creeren en dus een domme actie.
En ja ik rij motor in verleden en sinds kort weer. En jij wil niet weten wat ik uit auto's heb zien komen en wat men uitvoert om eigen rechter te spelen omdat ik / anderen in een auto vinden dat een motorrijder iets verkeerd doet in hun (jou) ogen !!

En daar praat ik zeker de volgens jou klevende motorrijder goed mee !! Ook dat hoort niet !
 
Laatst bewerkt:

uitje

Nieuw lid
Ik herken het probleem helemaal met mijn RS iV Hybride. Heb in het begin meerdere malen gehad dat andere weggebruikers mij er op attendeerde en begonnen te seinen. Toen we op de wintersport gingen vertelden mijn reisgenoten ook dat ze continue werden verblind door mijn auto. Op het moment dat er medeweggebruikers express met groot licht achter mij gingen rijden was ik er klaar mee. Heb het opgenoemd bij de dealers en deze hebben alles nagemeten. Ze vonden dat ze standaard ook wel erg hoog stonden afgesteld. Hebben ze vervolgens iets bijbesteld en sindsdien nooit meer een seinende medeweggebruiker gehad.
 
Bovenaan Onderaan