Skoda Enyaq led logo in spiegels (vocht?)

Canon-Eye

Forumguru
Wat is er mis met een standaard (led)lampje wat diffuus licht geeft?!?
Lijkt mij ook meer dan voldoende. Maar mogelijk worden kopers door autofabrikanten ervan "verdacht" dat die, wat hun auto betreft, hetzij aan dementie dan wel aan een permanente identiteitscrisis lijden en daarom steeds herinnerd moeten worden aan dat fantastische merk dat ze rijden...
 

Philip012

Nieuw lid
Voor mij hoeft het ook niet direct het logo te zijn, maar mag het gewoon een led lampje zijn.

Zolang het maar blijft werken en er geen vocht in kruipt o.i.d.
 

Captain Hook

Forumguru
@JeSko Misschien is het handig, maar dan volstaat een simpel diffuus spotje, zoals @hemi24 al aangaf.
Hoe hebben we dat in vredesnaam de afgelopen tientallen jaren zonder gedaan? In-/uitstappen zonder marketingspotjes... :D

En dan nog, waar is het in onze lichtvervuilde westerse wereld zo donker dat je niet eens meer iets op de grond kan zien? En hoe vaak gebeurt dat nou daadwerkelijk?

Dit is weer typisch één van die kleine 'overbodige' gadgets die imho niks toevoegen aan de kwaliteiten van een auto. Ze voegen hooguit ergernis en nog meer kosten toe. :cautious:
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Hier bij ons zijn alle straatlichten na 8 uur al gedoofd, dus je ziet hier niets. En ja een gewoon lampje was beter geweest maar dat doet niets af aan de functionaliteit of de kwaliteit ervan, dat logo is uiteindelijk maar gewoon een plaatje met een stencil in, waar een ledje achter zit. Net zoals de oudere varianten maar dan zonder stencil, dit ligt dus gewoon aan een slechte afdichting waardoor de lampjes vocht pakken en sneuvelen, ligt dus niet aan de gadget zelf, maar aan de kwaliteit van de behuizing die wellicht uit kostenoverwegingen teruggeschroefd is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Cordoba

Forumguru
Misschien is de prijs van het 'stencil' wel in mindering gebracht op wat het lampje mag kosten, dus mede oorzaak van de lekkage. :cool:

Sommige mensen hebben een gave om uit te stappen in plassen, hondenuitwerpselen of met hoge hakken direct onderuit te gaan op een ongelijke ondergrond, dus dan kan een werkend lampje handig zijn. Het is ook een kwestie van gewenning, zoals dat sommigen niet meer kunnen parkeren zonder PDC of camera.
 

Cordoba

Forumguru
Dat bedoelde ik niet Jefrey, ik bedoelde doordat ze geld uitgegeven hebben aan het 'stencil' er onvoldoende geld over was om een lekvrij lampje te maken. (dus budgetaire redenen, geen technische reden dat het stencil de oorzaak zou zijn)
 

rienmeeuwisse

Nieuw lid
Bij mij Enyaq uit 2021 is het logo (skoda) wat op de grond verschijnt rechts niet meer te lezen. Links treedt het probleem ook al op, maar in mindere mate. Het logo lijkt op een verbrijzelde glas plaat. Zit het logo op/in het lampje of zit er een soort sjabloon voor het lampje? Is e.e.a. zelf te vervangen?
 

JeSko

Forumguru
@rienmeeuwisse

Verkeerde topic denk je niet? Een Enyoctavia 2 bestaat niet. En je probleem is veel voorkomend, terug naar de dealer en onder garantie laten herstellen je puddle lights hebben water gepakt en dienen vervangen/geupgrade te worden.

 

Japanese Power

Donateur
Bij mij Enyaq uit 2021 is het logo (skoda) wat op de grond verschijnt rechts niet meer te lezen. Links treedt het probleem ook al op, maar in mindere mate. Het logo lijkt op een verbrijzelde glas plaat. Zit het logo op/in het lampje of zit er een soort sjabloon voor het lampje? Is e.e.a. zelf te vervangen?
Beste Rien. Als je binnen de Enyaq rubriek even Googled op dit probleem kom je meerdere gevallen tegen. Bij mijn Enyaq zijn beide boarding spots ook vervangen, onder garantie.

Edit: zie dat Jefrey me net voor is. Check.
 

dirkie996

Forumguru
Bij m'n Karoq heb ik nu ook van die lampjes die het Skoda logo op de grond projecteren.
Een gewoon lampje, was al goed genoeg, vind ik. Vind 't nu wel 'n redelijk Alie-gehalte hebben, zo.
 

rienmeeuwisse

Nieuw lid
De beide lampjes(lasertjes zeggen ze bij skoda) worden morgen vervangen. Auto is bijna 3 jaar oud dus uit de 2 jaars garantie. Nu is er blijkbaar wel een coulance regeling van 70% korting, maar dan kost het vervangen nog 180 euro. Dieven zijn het.
 
Bovenaan Onderaan