Wat te doen bij ingevreten vogelpoep?

Bakkertje

Forumguru
De titel zegt het al..
Met het warme weer en even een paar dagen niet opletten ben ik de verdrietige eigenaar van een vogelpoep plek. Is hier nog iets aan te redden en zo ja hoe?
 

Bijlagen

  • D6BBC763-F04F-4E03-87D9-E509AA5AD3E2.jpeg
    D6BBC763-F04F-4E03-87D9-E509AA5AD3E2.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 74

Tees

Donateur
Ik neem aan dat je al uitgebreid gewassen en evt gekleid hebt? Daarna zou polijsten de volgende stap zijn in het protocol. Daarmee zou t meestal wel weg moeten gaan.
 

eriktv

Forumguru
Dit is typisch zo'n plekje (gebogen, klein) om even met een handpad en wat licht polijstmiddel te testen of dat wat doet. Heb je dat zelf? Kost de wereld niet, zeker als je een klein flesje polijstmiddel koopt. Of even bij een forumlid langs die het wel heeft. Bij mij mag dat sowieso in de kop van Drenthe, mocht je in de buurt komen.

Moeilijk in te schatten van een foto of het lukt; op onze motorkap zitten al sinds wij de auto kochten twee ingebrande vlekken en die zijn er na zeven jaren polijsten nooit uitgegaan en dus permanent aan de auto verbonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Bakkertje

Forumguru
Bedankt voor alle tips!

Ik kom zelf niet veel verder dan wat huis tuin en keuken poets spul. Wassen doe ik wel met de hand, met twee emmers etc. Poetsen heb ik laten doen de vorige keer..

Meguiars compound zal ik eens verkennen, wat heb ik dan nog meer nodig?

Ik ga sowieso de draadjes over het poetsen doornemen en eens kijken wat ik allemaal nodig heb..
 

Tees

Donateur
Ik heb een tijdje terug een doosje klei, een detailspray en wat medium polish van Monello en een polijstsponsje gekocht bij Carclean. Ik gebruik t incidenteel, om wat kleine krassen weg te werken met de hand. Als ik jou was zou ik het kleien weglaten, en gewoon die plek goed wassen en dan polijsten (dus polijstmiddel en pad of sponsje). De echte detailers alhier vermoorden me waarschijnlijk voor zo'n opmerking, maar kostentechnisch is dat t wel t verstandigste.
 

spikehome

Forumguru
@Tees nee hoor.
Heb ook pas sinds kort een machine maar doe alles eigenlijk nog met de hand.
Kleien doe ik ook zeldzaam, als de auto eenmaal goed schoon is, dan is het een kwestie van bijhouden en hoef je ook niet te kleien tenzij de auto lange tijd niet meer onderhouden is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
@Bakkertje kijk eens op deze link en het verdere forum !


Kun je veel info vinden van freaks en met tegenzin poetsers zoals wij..!
Ben wat jaren terug bij hun op een open dag geweest en gasten weten veel maar kijken ook naar de beurs.
Ze hebben spullen voor de freaks maar ook voor degene die het is een keer wil doen...
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Ik heb een tijdje terug een doosje klei, een detailspray en wat medium polish van Monello en een polijstsponsje gekocht bij Carclean. Ik gebruik t incidenteel, om wat kleine krassen weg te werken met de hand. Als ik jou was zou ik het kleien weglaten, en gewoon die plek goed wassen en dan polijsten (dus polijstmiddel en pad of sponsje). De echte detailers alhier vermoorden me waarschijnlijk voor zo'n opmerking, maar kostentechnisch is dat t wel t verstandigste.
Nou de auto is me bijzonder dierbaar, dus het moet wel goed gebeuren ;)
Het gevaar schuilt hem erin dat als ik er eenmaal mee aan de slag ga het naar meer smaakt ...
Machinaal lijkt me het handigst, maar dat is dan alweer stap twee denk ik.

Nogmaals dank allemaal, ik ga nog even de overige draadjes hier doornemen en wat spullen bestellen om ermee aan de slag te gaan. Maar kleien ga ik wel doen. En als ik dan toch ga beginnen dan zijn de schelpen achter de deurgrepen ook een doorn in mijn oog..
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ook mijn auto wordt door een schijtreiger als openbaar toilet beschouwd. Toevallig gisteren de auto met de hand gewassen en op dak en motorkap plekken die idd ingevreten zijn. Met Diamond polish geprobeerd het weg te krijgen maar da's niet helemaal gelukt. Het is een standaardlak zonder clearcoat.
Mag je een reiger mss afschieten? Genoeg gras en bomen in de omgeving maar nee, de vaste parkeerplaats is zijn/haar/het voorkeurplek.
 

EdK

Forumguru
We lopen die vogels wel af te zeiken, maar zitten jullie ook niet liever op een schoon toilet thuis dan een Dixie ???
En ja denk dat die vogels dat ook hebben.... :cool:

Kunt beter die bomen omkappen, handig voor de vuurkorf en stuk minder poep op de wagen...
Want ja zittend poepen blijkt voor een vogel ook fijner te zijn..
 

spikehome

Forumguru
Klopt, toen wij het huis kochten zei ik al de garage is een garage, met de verbouwing als werkplaats gebruikt en hup leeg ermee.
 

Fmoon

Forumguru
Nu ik dit zo zie zal ik voortaan toch wat sneller vogelpoep gaan verwijderen. Heb mijn auto wel altijd goed in de collinite 845 staan en eigenlijk nog nooit wat gezien van invreten.
 
Bovenaan Onderaan