Wat te doen bij ingevreten vogelpoep?

Bakkertje

Forumguru
@spikehome ik denk dat dat ook een deel van het probleem is. Mijn auto is nu bijna 2 jaar geleden professioneel gepoetst en in de bescherming gezet. Die bescherming zal een heel eind uitgewerkt zijn..
 

Tees

Donateur
Ik heb geen coating oid, maar wel een scherp oog voor die witte drek. Scheelt ook wel dat ik een blauwe auto heb, dan zie je t tamelijk snel. Even snel natmaken en een doekje eroverheen, en dan krijgt t geen kans om in te vreten.
 

Bakkertje

Forumguru
Klopt @Tees in mijn geval was het in 3 dagen gebeurd, de volle zon is daarbij funest volgens mij..
Maar goed, spullen komen vandaag binnen en dan aan de slag om te wassen en te poetsen.
 

WAE

Senior Member
Als ik dit hier zo lees zijn er goede producten op de markt.
Ik zou graag op mijn nieuwe wagen een bescherming zetten ( wax - simoniseren - autopolisch ) wat raden jullie aan ( product moet ook in België verkrijgbaar zijn).
Alvast bedankt voor de reactie.
 

spikehome

Forumguru
Kijk eens bij carclean.com
Beste is een coating.
Maar ik breng altijd een wax laag aan de colonite 845 die hier genoemd is ook een goede.
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE

Bakkertje

Forumguru
Zojuist de plek onder handen kunnen nemen (en nog een flinke kras waar ik me al lang aan stoor).
Het is niet helemaal weg maar ik denk dat je het op de foto al niet meer kunt zien!

Denk dat als je het machinaal gaat poetsen het wel echt weg gaat, maar voor nu is het prima.

Bedankt voor de tips allemaal en ja het smaakt nu wel naar meer, maar de hele auto met de hand gaat me te ver.. dus sparen voor een machine gok ik
 

Bijlagen

  • IMG_3601.jpeg
    IMG_3601.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 39
  • DD8ACEB5-6299-43CB-AD8C-70EF11DB963D.jpeg
    DD8ACEB5-6299-43CB-AD8C-70EF11DB963D.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 39

Bakkertje

Forumguru
zucht.. Na de plek op de deur heeft de auto 1 dag onder een boom gestaan en ja hoor een nieuwe plek, op de motorkap deze keer..
Krijg langzaamaan een hekel aan vogels...

Om mezelf een plezier te doen toch maar op zoek naar een machine. Iemand hier nog tips? Of kan ik gewoon meteen voor een DAP gaan? En welke pads kan ik het beste gebruiken? Lastige is wel dat polijstmachines vaak in een set zitten met ook weer polijst spul erbij (die ik net van Meguiars gekocht heb). Achteraf (is mooi wonen natuurlijk) had ik beter meteen een machine met middel set kunnen kopen..
Zo kwam ik bijvoorbeeld onderstaande tegen, is dat iets? (is in ieder geval financieel nog te verantwoorden..)
 

spikehome

Forumguru
@Bakkertje
Ik heb hier gewoon een simpele machine gekocht. https://www.carclean.com/nl/apparaten/polijstmachines/dual-action-machines
Gezien ik alles van Meguiars gebruik qua poetsspullen aan hun gevraagd welke pads bij welk product (zo super proffesioneel ben ik ook niet hoor).

ik leg gelijk een stuk kletsnat papier erop zodat het kan weken, na aantal minuten dep ik met een schoon stuk nieuw papier voorzichtig de resten op, probeer zo min mogelijk te vegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Bakkertje

Forumguru
@spikehome ik had er een natte microvezel doek opgelegd die goed nat gehouden en dan voorzichtig de boel verwijderd.
1687767809138.png

Dit is de nieuwe ....
Heb het met de hand gepoetst en ik dacht dat ik alles weg had, maar zondag stond ie in de zon en zag ik dat de plek er nog zat..
Die machines bij carclean.com (veelal DAP) beginnen bij een 200 euro en dan heb ik een kale DAP zonder pads.
Liquid elements machines schijnen ook prima te zijn, maar trillen wat meer (als dat het enige is, dan kom ik daar wel overheen). Dan zit je voor een set met ADBL poets spullen, pads en dergelijke op 145 euro..
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@leon-cupra ik twijfel tusen de DAP en een Liquid elements, beide zijn dual action (excentrische) machines

Wat ik gelezen heb zijn dergelijke machines goed te gebruiken door de leek / beginnende poetser.
Bovendien hebben we hier een 1999 New Beetle staan, daar ga ik eerst op proberen voordat ik met de Passat aan de slag ga.
 

leon-cupra

Forumguru
Ken niet zoveel van dergelijke toestellen maar weet van mijn broer, die een excentrisch toestel heeft, dat je daar serieuze toeren moet mee uithalen om het te verkloten. :pardon:
 

spikehome

Forumguru
Dap is wel het bekendste merk.
Ik heb er eentje van toen 150 euro.
Daar kwam idd nog de pads bij a 10euro.
Maar voor t polijsten heb je er maar 1 nodig met de compound die je nu hebt, de rest met wax kan je met de hand doen althans dat doe ik zo.
 

EdK

Forumguru

Zou zelf voor deze dan gaan, ja iets duurder dan wat je zelf voorstelde.
Maar dat trillen dat gaat je je polsen kosten !
Geloof me , je doet het nu voor bosbessenschijt ( of was het toch kersen ) van die vogel, maar je gaat je hele wagen doen.
En dan is zo'n trillende machine zeerrrr vermoeiend en ga je spijt krijgen dat je toch niet voor die DAP hebt gekozen !
Zelf ook de voorloper van deze EVO en zeer tevreden over, heb me Yeti toen nagenoeg geheel krasvrij gekregen nadat er iemand was geweest die 5 wagens in de straat van een kras van voor tot achter had voorzien
 

spikehome

Forumguru
ach dekzijltje kan toch ook ?

Opblaasbare autotent ;)

 
Bovenaan Onderaan