Volkswagen Golf Trendline 1.6 16V 2008 als 2e auto

PizzaPieter

Forumguru
Dank voor de tips. Zal t doorgeven aan t mn schoonpa. Hij komt er meestal wel achter, maar handig als ie een mooi beginnetje heeft.
 

PizzaPieter

Forumguru
Balanceren was nodig: 40gr op ene band, 30gr op andere. Sporing was prima.
Overslaan heeft schoonpa niet gemerkt op korte stuk van huis naar garage. Hij heeft bougies bekeken en die leken nieuw. Had niet de tijd en middelen om hier verder onderzoek naar te doen. Heb op terugweg 2x Wynns injector cleaner gehaald, kijken wat dat doet.
APK zonder problemen, beurtje zonder problemen, auto is helemaal dik prima in orde, geen roest, geen rare dingen, veren en schokdempers netjes, remmen oke, dus we gaan hem komende tijd ook maar eens van binnen schoonmaken.
 

Tees

Donateur
Zo, dat is een mooie partij lood erbij! Vraag je je wel af wat er gebeurd is dat er zoveel lood bij moet (zonder nieuwe banden)
 

PizzaPieter

Forumguru
Kweetnie of het erbij is of in plaats van.
Maar verder vraag ik het me niet af, nee.

Wat er ook gebeurd is, kan er niks meer aan veranderen
 

Tees

Donateur
Ok, in plaats van kan best bij een wat oudere auto / wielen. Heb ik op één van mijn velgen ook, ze krijgen wel eens een tikje in de loop der tijd.
Erbij zou wel bijzonder zijn. Hoef jij je ook niet af t vragen, doe ik wel ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je gaat balanceren, haal je toch eerst de ouwe rommel eraf? Lijkt mij althans logisch om met kale wielen te beginnen - en dan is "inplaats van" dus ook logisch.
 

PizzaPieter

Forumguru
Haha. Ik balanceer nooit zelf, dus ik heb geen idee. Kan me voorstellen dat je ze eerst laat draaien om te kijken of ze goed zijn zonder balanceren. Maar eeeeh....ik weet t niet
 

EdK

Forumguru
De lokale bandenboer waar ik altijd kom die was toen met 2 banden voor me bezig en ging één velg weer op de bandenlichter machine en werd de band verdraaid tov de velg.
Bleek dat zwaarste punt van velg en band dicht bij elkaar te liggen waardoor hij er teveel lood op moest gooien.|
En door te verschuiven wist hij dit deels op te heffen ( dus minder lood )
En ja we praten wel over lood, maar dat mag niet meer gebruikt worden !!
 

Canon-Eye

Forumguru
Akkoord, maar dan nog. Als er onbalans aanwezig is (of vermoed wordt), dan is het wat mij betreft toch echt de betere systematiek om van nul af aan opnieuw te beginnen. Daarmee voorkom je dat je uiteindelijk met veel te veel ballast rondrijdt.
 

Tees

Donateur
Ik doe banden wisselen zelf, en het kan allebei wat mij betreft. Zeker in dit geval, waarbij onbalans wordt vermoed maar geen nieuwe banden gemonteerd zijn, zou ik m direct op t balanceerapparaat zetten om te kijken óf er iets nodig is. Als blijkt dat er lood bij moet, even kijken waar t oude lood zit en zien of dat helpt of juist tegenwerkt nu.
Maar ik werk dan ook niet beroepsmatig aan de auto, en dit zal vast niet de manier zijn waarop een professional het doet. Soms beter, soms niet ;)
 

Kanerr

Forumguru
Voor het schokken zou ik even een avondje de italiaanse tune up doen, paar keer flink volgas rijden door de derde en vierde versnelling heen.

Mocht dat het niet oplossen, bougies vervangen (ondanks dat ze er als nieuw uitzien) en als dat ook niet helpt dan de bobines vervangen.

Ik had het op de Jazz, daar hebben bougies geholpen :)

Voor de rest prima recht toe recht aan auto hoor! Had ik maar een golfje als “eerste” auto ;)
 

PizzaPieter

Forumguru
Heb 2 nieuwe sleutelhuizen besteld en wilde deze inleren...dacht dat ik dat, net als bij mn Passat B5, zelf kon, maar er lijkt VCDS voor nodig te zijn.
Er zijn een miljoen mogelijkheden die besproken worden op internet, maar kweetnie of dat goed gaat.
 

PizzaPieter

Forumguru
Hmmmm, slot vraag:

De ab waarvan ik het binnenwerk overgezet heb, werkte steeds slechter en nu niet meer.

De andere ab werkt prima. Alle deuren gaan daarmee open en dicht.

Maar....als ik met de sleutel de deur openmaak, gaat alleen de bestuurders deur open en blijft t rode lampje knipperen in de deur.

Heb getracht via het menu de deurontgrendeling anders in te stellen, maar dat werkt niet.

Iemand een briljant idee?
 

Eltjo

Forumguru
Gaan alle deuren via de AB wel allemaal open? Dan is het een slecht contact in een microschakelaar in de slotmodule.
Daar is een heleboel over te vinden. Vaak is het een gevalletje van het uitbouwen en controleren en waarschijnlijk hersolderen van de schakelaartjes.
Is de batterij in de ene sleutel o.k.?
 
Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Forumguru
Kleine update nog: ondanks dat de bougies er goed uitzagen, heb ik mijn schoonpa toch gevraagd te vervangen om t 'stotteren' rond 2000min mogelijk te voorkomen. Da's gelukt.

Ook merkte we een 'bonk' bij het op laten komen van de koppeling. Doffe bonk.

één van de versnellingsbaksteunen was kaduuk. Nieuwe erop en klaar is ie weer !
 
Bovenaan Onderaan